PSICOLOGIA INFANTIL, LOGOPÈDIA I FISIOTERÀPIA RESPIRATÒRIA A REUS

RESERVA LA TEVA CITA
CONSTRUINT CAPACITATS
NEUROPSICOLOGIA I FISIOTERÀPIA RESPIRATÒRIA A REUS



ELS NOSTRES PSICÒLEGS, LOGOPEDES I FISOTERAPEUTES
SERVEIS A L'ATENCIÓ INFANTIL DE TARRAGONA



ESPECIALITATS PROFESSIONALS PER A NENS I NENES
- PsicologIa
- Logopèdia
- Fisioteràpia Respiratòria
- Neuropsicologia
- Rehabilitaciò Infantil
ATENEM INFANTS AMB ELS SEGÜENTS TRASTORNS
- Bronquiolitis, bronquitis de repetició i l’asma
- Pneumònies, infeccions respiratòries recurrents i tos crònica
- Retards del desenvolupament psicomotriu
- Prematuritat, hipotonia e hipertonia del nadó
- Síndromes, alternacions genètiques
- Dificultats i/o trastorns del neurodesenvolupament
- Alteracions neurològiques (lesions cerebrals, epilèpsia, espina bífida, etc.)
- Metabolopaties
- Dificultats de processament i d’integració sensorial
- Dificultats de comunicació
- Retards del llenguatge
- Trastorns específics del llenguatge (TEL)
- Trastorn de l’espectre autista (TEA)
- Trastorn de la regulació
- Dificultats d’atenció, trastorn de dèficit d’atenció i hiperactivitat
- Dificultats o trastorns de l’aprenentatge (dislèxia, discalculia)
- Dificultats o trastorns de la conducta
- Dificultats o trastorns emocionals
COM HO FEM?
La nostra filosofia de treball és fomentar la funcionalitat i autonomia dels infants i adolescents a partir de les seves fortaleses i habilitats, millorar la seva qualitat de vida sota el paraigua de la capacitació familiar, facilitant estratègies i eines que afavoreixin al màxim el seu desenvolupament en les seves activitats de la vida diària.
- Avaluació diagnòstica
- Pla d’atenció individualitzada
- Sessions de tractament a les nostres instal·lacions o domicili segons el cas o les necessitats del moment.
- Coordinació amb els diferents dispositius de la xarxa sanitària, educativa i dels serveis que atenen l’infant i la família
UNITAT D'ESTIMULACIÓ NEUROLÒGICA DE TARRAGONA I REUS
EXPERIÈNCIA
Més de 25 anys ens avalen en el tractament i la rehabilitació de pacients amb problemes neurològics.
EQUIP PROFEsSIONAL
Comptem amb els millors professionals i experts a les àrees de fisioterapeutes, neuropsicologia, teràpia ocupacional, logopedes, etc.
DEMANA HORA
Pots consultar-nos per resoldre qualsevol dubte que tinguis sobre els nostres serveis.
QUÈ OFERIM?
QUÈ TRACTEM A LA CONSULTA INFANTIL DE REUS?
AFECCIONS TRAUMATOLÒGIQUES
Són moltes les causes d’origen traumàtic que poden presentar els infants durant el procés de creixement. La fisioteràpia infantil es proposa solucionar, reduir o minimitzar les possibles seqüeles ocasionades arran de processos traumàtics, originats per alguna activitat física, esportiva o simplement per una caiguda, al mateix temps que atén la supervisió durant el procés de creixement a nivell postural, equilibri musculoesquelètic en afectacions congènites o alteracions del creixement.En funció de l’edat, un altre objectiu principal de la fisioteràpia pediàtrica infantil és l’estimulació i la supervisió de nens i nenes amb algun trastorn del desenvolupament motriu o alteracions sensoriomotrius.
MALALTIES NEUROMUSCULARS
Distròfia muscular de Duchenne, atròfia espinal Infantil.
PATOLOGIES TRAUMÀTIQUES
Torticoli congènita, escoliosis, displàsia de maluc, peus equivovars, acondroplàsia.
SÍNDROMES CONGÈNITES
Aquestes síndromes es generen durant els primers mesos de gestació. D’alguns se’n coneixen les causes i d’altres no, ja que estan vinculats amb la genètica (síndrome X fràgil), problemes cromosòmics (síndrome de Turner, síndrome de Down, etc.), exposició a productes tòxics o medicaments, etc. També podrien donar-se malformacions per la combinació genètica i ambiental (llavi leporí, fissura palatina, etc.).
TRASTORNS DE RELACIÓ I COMUNICACIÓ
Presenten desordres en la utilització de patrons socials a l’hora de comunicar-se, tant en la comunicació verbal com no verbal. Sol existir un deteriorament en la intenció comunicativa des de les etapes inicials i la flexibilitat en l’adaptació social (resolució de situacions de la vida diària, planificació i nous aprenentatges).
TRASTORN DE L’ESPECTRE AUTISTA (TEA)
És un trastorn neurobiològic que afecta i es manifesta fonamentalment a l’àrea de la comunicació verbal i no verbal alterada, la interacció i vinculació socioafectiva i la flexibilitat dels patrons de conducta.No hi ha dues persones amb TEA iguals, podem dir que la seva evolució dependrà de les seves habilitats, suports i ajustos adequats a cada cas. Solen ser persones molt meticuloses, presenten competències en habilitats mecàniques, repetitives i interès per temes específics.Podem observar infants amb TEA amb contacte visual, gestos i expressions molt estereotipats, falta d’estratègies a l’hora de participar activament en un joc (on es poden produir respostes inesperades, presentar patrons repetitius, manifestar escassa tolerància a la frustració a la qual se suma l’ansietat), respostes poc adequades als estímuls visuals (enlluernament per llums brillants o objectes que giren constantment), tàctils, gustatius, etc.
TRASTORNS I DIFICULTATS DE LLENGUATGE
TRASTORNS DEL LLENGUATGE RECEPTIU
Presenten dificultat en les competències relacionades amb la comprensió. Per exemple, l’infant no escolta bé el que li diuen, no para atenció quan li parlen, té dificultats a l’hora d’entendre el que li llegeixen, no entén ordres o consignes simples verbals, etc. Les causes d’aquestes dificultats poden ser diverses: antecedents genètics, discapacitat auditiva, deteriorament visual, trastorn d’atenció, síndrome de Down, trastorns de l’espectre autista, etc.
TRASTORNS DE LLENGUATGE EXPRESSIU
Presenten dificultats en la capacitat de l’expressió (vocabulari, expressar idees, sensacions, sentiments, etc.). Els infants amb aquesta mena de trastorns solen estar per sota de la mitjana en la construccions d’oracions simples, ometen paraules, s’inicien a parlar molt tardanament, parlen amb veu molt baixa, utilitzen paraules vagues o ambigües”, no solen narrar històries, utilitzen gestos per a comunicar, etc.
TRASTORNS MIXTOS
Dificultats per parlar i comprendre. Les competències receptives, com les expressives, poden veure’s compromeses.
TRASTORN D’APRENENTATGE (TA)
El trastorn d’aprenentatge es tradueix en una dificultat que obstaculitza l’aprenentatge de les habilitats i estratègies acadèmiques instrumentals (lectura, escriptura i càlcul). Aquesta mena de trastorn sol anar acompanyat de problemes en la regulació de la conducta, la baixa autoestima i l’ansietat.
TRASTORNO POR DÉFICIT DE ATENCIÓN (TDA)
Pot haver-hi una preponderància cap a la falta d’atenció, distracció i concentració (TDA). Els costa molt entendre les consignes i per a qualsevol activitat requereixen més organització i esforç.Alguns d’aquest infants presenten un perfil hiperactiu i impulsiu (TDH). Estan en constant moviment, els costa finalitzar les activitats iniciades, parlen amb molta fluïdesa i de manera impacient, els costa molt esperar el seu torn i interrompen constantment a l’aula.
DIFICULTATS EN LA LECTOESCRIPTURA
L’aprenentatge de l’escriptura i lectura evoluciona des de molt petits i continua al llarg del període escolar. Les dificultats poden aparèixer en qualsevol etapa evolutiva.Quan hi ha un retard, alguna alteració o no hi ha evolució, parlem de trastorn específic d’aprenentatge. Cal abordar, llavors, estratègies i metodologies d’aprenentatge, per tal de fomentar les habilitats, destreses i aptituds de l’infant que van des de les dificultats a l’hora d’expressar-se per escrit, omissions de lletres o síl•labes, substitucions de lletres, errors ortogràfics, microescriptura, etc.Quant a la lectura, podem trobar sovint dificultats en la lectura lenta, poca fluïdesa lectora, errors fonològics, substitucions d’uns sons per uns altres, comprensió lectora, etc.
PATOLOGIES RESPIRATÒRIES
Les malalties respiratòries més freqüents en nadons, infants i adolescents són la bronquiolitis, la bronquitis de repetició, l’asma, les pneumònies i les infeccions recurrents i la tos crònica.La pneumologia pediàtrica és l’especialitat mèdica que s’ocupa del diagnòstic, tractament, seguiment i prevenció dels problemes respiratoris en els pacients pediàtrics.